ΔΑΑ: Καθαρά κέρδη 26,2 εκατ. το α’ τρίμηνο - Εγκρίθηκε πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΔΑΑ: Καθαρά κέρδη 26,2 εκατ. το α’ τρίμηνο - Εγκρίθηκε πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος
Η ΑΜΚ της ΔΑΑ, ύψους 84,75 εκατ., μέσω επανεπένδυσης μερίσματος, καλύφθηκε κατά 89,22%.

Άνοδο κατά 10,4 εκατ. ευρώ ή 9% σε 125 εκατ. ευρώ σημείωσαν τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα για την εταιρεία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.» το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο 2024, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης, καθώς και των επιδόσεων των εμπορικών δραστηριοτήτων. Παράλληλα, η ΔΑΑ ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της μερικής αύξησης μετοχικού κεφαλαίου μέσω επανεπένδυσης μερίσματος οικονομικής χρήσης 2024, ύψους 84,75 εκατ. ευρώ, με συμμετοχή 2.346 μετόχων.

Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε 91,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,3% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, ως αποτέλεσμα της αύξησης της επιβατικής κίνησης σε συνδυασμό με την πολιτική Αεροπορικών Χρεώσεων της Εταιρείας για το 2025.

Τα έσοδα από Αεροπορικές Χρεώσεις και το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων έχουν διαμορφωθεί ώστε να συμπεριλαμβάνουν στοχευμένα μέτρα (κίνητρα) για την στήριξη της πολιτικής βιωσιμότητας των αεροπορικών εταιρειών, λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη την εξάντληση του Μεταφερόμενου Ποσού Αεροπορικών Δραστηριοτήτων. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η εναρμόνιση του κέρδους από Αεροπορικές Δραστηριότητες με απόδοση 15% επί του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, σύμφωνα με το ρυθμιστικό μας πλαίσιο.

Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε 33,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή αυξημένα κατά 17,5% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η εν λόγω βελτίωση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες και υπηρεσίες στάθμευσης οχημάτων.

Κατά τη διάρκεια του έτους, η αύξηση των εσόδων Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων αναμένεται να ομαλοποιηθεί σταδιακά, καθώς οι επιδόσεις του πρώτου τριμήνου επωφελήθηκαν από μια ευνοϊκή βάση σύγκρισης. Πιο συγκεκριμένα, κατά την ίδια περίοδο πέρυσι, ορισμένοι εμπορικοί χώροι του αεροσταθμού συμπεριλαμβανομένων των Intra- Schengen Duty Free και Travel Value, βρίσκονταν υπό ανακαίνιση.

Αύξηση 16,2% σημείωσε το Προσαρμοσμένο EBITDA που ανήλθε σε 62,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα Κέρδη μετά από Φόρους αυξήθηκαν κατά 6,5 εκατ. ευρώ στα 28,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 29,8% σε σχέση με 22,0 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Το πρώτο τρίμηνο του 2025 τα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 56,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,1 εκατ. ευρώ ή 16.8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Σημαντικό μέρος αυτής της απόκλισης προέρχεται από το υψηλότερο μεταβλητό τμήμα της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων σε 12,2 εκατ. ευρώ από 9,9 εκατ. ευρώ, που υπολογίστηκε με βάση την αυξημένη κερδοφορία του 2024. Εξαιρουμένου του μεταβλητού τμήματος της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 5,8 εκατ. ευρώ ή 15,3% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω:

• των πρόσθετων πόρων (προσωπικό της Εταιρείας και υπηρεσίες από τρίτους) που απαιτήθηκαν για τη διαχείριση της αυξημένης κίνησης σε σχέση με το προηγούμενο έτος,
• των αυξήσεων του κατώτατου μισθού τον Απρίλιο του 2024 και
• του αυξημένου κόστους ηλεκτρικής ενέργειας που οφείλεται στις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας.

Ως αποτέλεσμα των λειτουργικών εσόδων και εξόδων, τα συνολικά Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 68,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,3 εκατ. ευρώ ή 3,4% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Τα Κέρδη προ Φόρων την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2025 ανήλθαν στα 34,1 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 2,9 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2024 και τα Κέρδη μετά από Φόρους το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 26,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 2,3 εκατ. ευρώ από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην εξάντληση του Μεταφερόμενου Ποσού Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, καθώς και στα πρόσθετα χρηματοοικονομικά έξοδα που απορρέουν από την αύξηση του ανώτατου ορίου τιμών αντιστάθμισης κινδύνου επιτοκίων από 0% σε 2,5% από το δεύτερο τρίμηνο του 2024, το κόστος δέσμευσης των επιπρόσθετων δανείων και τα χαμηλότερα έσοδα από τόκους καταθέσεων.

Εξελίξεις στην Αεροπορική κίνηση

Κατά το α' τρίμηνο του έτους, το οποίο είναι παραδοσιακά χαμηλότερο σε επιβατική κίνηση, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 5,8 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 11,4% σε σχέση με το 1ο Τρίμηνο του 2024. Η ισχυρή επίδοση του 2024, συνέχισε και το πρώτο τρίμηνο του 2025, με υψηλά επίπεδα επιβατικής κίνησης, αντικατοπτρίζοντας την ανθεκτικότητα του αεροπορικού ταξιδιού (ειδικά για σκοπούς αναψυχής) παρά τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις.

Όλες οι αγορές κατέγραψαν σημαντική ενίσχυση, με τη Μέση Ανατολή, την Ασία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά να παρουσιάζουν αξιοσημείωτη αύξηση, αντανακλώντας την ενισχυμένη συνδεσιμότητα δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων και το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την Αθήνα ως προορισμό. Η ιδιαίτερη αύξηση της διεθνούς κίνησης στηρίχθηκε περαιτέρω και από την αυξανόμενη προτίμηση των Ελλήνων ταξιδιωτών για διεθνείς προορισμούς.

Η επιβατική κίνηση του εσωτερικού και του εξωτερικού παρουσίασε αύξηση 3,1% και 15,0% αντίστοιχα. Σε ότι αφορά στη μηνιαία κατανομή της κίνησης, ο αριθμός επιβατών παρουσίασε διψήφιο ή υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης και τους τρεις μήνες (%2025/2024: Ιαν: +14,5%, Φεβ: +9,4%, Μαρ: +10,8%).

Οι βασικές τάσεις της αγοράς και οι μέχρι σήμερα εξελίξεις υποδηλώνουν ότι η ζήτηση επιβατών πρόκειται να διατηρήσει την αυξητική της πορεία καθ' όλη τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους, ωστόσο σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του πρώτου τριμήνου. Η αβεβαιότητα που διέπει το μακροοικονομικό περιβάλλον, ωστόσο, θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τις τάσεις της κίνησης κατά τη συνέχεια του έτους, ιδίως εάν αυξηθεί η πιθανότητα ύφεσης στην παγκόσμια οικονομία.

Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου

Το Πρόγραμμα Επέκτασης του Αεροδρομίου βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης. Υπογράφηκε η σύμβαση ανάθεσης Σχεδιασμού και Κατασκευής (Design and Build) με την κοινοπραξία ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών TERNAREDEX για τον πολυώροφο χώρο στάθμευσης οχημάτων (MSP) και τον βορειοδυτικό χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (North-West Apron).

Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την κατασκευή ενός επταώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων με συνολικά περίπου 3.500 θέσεις στάθμευσης σε κοντινή απόσταση από τις εγκαταστάσεις του κεντρικού αεροσταθμού, καθώς και την ανάπτυξη 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας C στο βορειοδυτικό τμήμα της πίστας και ενός κτιρίου εξυπηρέτησης, μαζί με τους προσκείμενους τροχόδρομους και τις απαραίτητες γέφυρες εξυπηρέτησης.

Πρόγραμμα Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend)

H Τακτική Γενική Συνέλευση της Εταιρείας της 14ης Απριλίου 2025 ενέκρινε τη διανομή (διάθεση) στους μετόχους της Εταιρείας του συνόλου των καθαρών κερδών της εταιρικής χρήσης 2024, ήτοι συνολικού μεικτού διανεμητέου ποσού €235.860.000 (€0,7862 ανά μετοχή), με δυνατότητα επιλογής των Μετόχων να επανεπενδύσουν ποσό έως €100.000.000 του μερίσματος σε μετοχές της Εταιρείας, σύμφωνα με τους όρους του τετραετούς προγράμματος επανεπένδυσης μερίσματος (2025 – 2028), συνολικού ποσού έως και 240 εκατ. ευρώ, για το σύνολο της τετραετίας.

Η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου μέσω του Προγράμματος Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend) θα αποφέρει αύξηση της αξίας για τους μετόχους μέσω επενδύσεων στις Αεροπορικές Δραστηριότητες με αντίστοιχη αύξηση του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων και της σχετικής απόδοσης σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τον ΔΑΑ.Στις 5 Μαΐου 2025, το Διοικητικό Συμβούλιο ανακοίνωσε την τιμή διάθεσης των νέων μετοχών της Εταιρείας στα 8,88 ευρώ ανά μετοχή, υπολογισμένη με τον μέσο όρο της χρηματιστηριακής σταθμισμένης βάσει όγκου τιμής της μετοχής (VWAP – Volume Weighted Average Price) της Εταιρείας των πέντε πρώτων ημερών διαπραγμάτευσης της περιόδου άσκησης του δικαιώματος επανεπένδυσης του μερίσματος (δηλαδή από την 25.04.2025 έως και την 02.05.2025), μειωμένη κατά ποσοστό 3% (ποσοστό έκπτωσης), με στρογγυλοποίηση στο αμέσως μεγαλύτερο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο.

Το Πρόγραμμα Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend) για το 2025 έτυχε αποδοχής από 2.346 μετόχους που επέλεξαν να επανεπενδύσουν στην Εταιρεία, σημειώνοντας κάλυψη 89.22%, αντλώντας κεφάλαια ύψους 84,75 εκατ. ευρώ, τα οποία θα προστεθούν στο Κεφάλαιο Αεροπορικών Δραστηριοτήτων. Την Παρασκευή, 16 Μαΐου 2025, θα ξεκινήσει η διανομή του μερίσματος σε μετρητά, ενώ 9.544.087 νέες μετοχές θα ξεκινήσουν να διαπραγματεύονται.

Ο κ. Γιάννης Παράσχης, Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) του ΔΑΑ δήλωσε: «Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους μετόχους μας για την εξαιρετική ανταπόκριση στο πρόγραμμα επανεπένδυσης του μερίσματος, με ποσοστό συμμετοχής 89.22%, δίνοντας εκ νέου ψήφο εμπιστοσύνης στην αναπτυξιακή πορεία του ΔΑΑ. Η ευέλικτη λύση της επανεπένδυσης προσέφερε στους μετόχους μας μεγαλύτερη επιλογή ως προς τον τρόπο λήψης του μερίσματός τους, ενισχύοντας ταυτόχρονα την κεφαλαιακή μας θέση και το πρόγραμμα Επέκτασης του Αεροδρομίου, δημιουργώντας πρόσθετη αξία για την Εταιρεία και τους μετόχους.»

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η ΕΖΑ φέρνει στην Ελλάδα τη MENABREA - τη μακροβιότερη εν ενεργεία ζυθοποιία της Ιταλίας

ΑΔΜΗΕ - TERNA: Μνημόνιο συνεργασίας για τη νέα ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Ιταλίας

HELLENiQ ENERGY: Παράταση έως 25/5 για αιτήσεις υποτροφιών μεταπτυχιακών σπουδών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider